3 concepții de marketing pentru un produs

Produsul

     Vânzările de produse și/sau servicii depind de mai mulți factori importanți. Un produs trebuie să satisfacă în totalitate clientul pentru ca acesta să-i devină fidel produsului în genral și producătorului respectiv în special.

       Produsul stă la baza consumului. Orice produs, indiferent că este bun material (marfă) sau serviciu, în timp trebuie dezvoltat sau conceput un înlocuitor adecvat pentru acesta, astfel încât să respecte legile şi regulile concurenţei. Un produs este factorul motivator al oricărei companii, care face diferenţa între firmele care oferă produse similare.

    Produsele se schimbă, se înlocuiesc în funcţie de preferinţele clientului final. Un produs în general, reprezintă un ansamblu de atribute şi caracteristici, tangibile sau intangibile ce apar sub forme cunoscute şi acceptate de cumpărător deoarece satisface o anumită nevoie a acestuia.

      Produsul este o componentă importantă a mixului de marketing ce vizează pieţe-ţintă unde angrenajul produs şi piaţă  constituie un fundament strategic al producătorului, al companiei. Succesul depinde de cifra de afaceri a unei companii, de profitul realizat cu produsul sau pe baza estimărilor noului produs, motiv pentru care există o politică de produs, care trebuie să se supună regulilor concurenţei.

      Un produs trebuie să fie util, necesar și să atragă clientul, ca un magnet. De multe ori, clientul nu plătește efectiv produsul ci brandul.

     Un produs cu ambalaj încântător și la un preț accesibil în mod inevitabil va atrage un public care poate deveni client fidel. Pe lângă ambalaj, design exterior, un produs trebuie să capteze publicul căruia i se adresează, adică să fie în deplin rezonanță cu acesta.

Cum putem remarca un produs?

    Pur și simplu, modul de amplasare al produselor în magazine influențează inevitabil, vânzările. Consumabilele și accesoriile sunt amplasate în general lângă zonele unde clientul petrece un timp mai îndelungat. Omul în general, în prezent este o persoană veșnic grăbită. De multe ori, cumpărăturile se desfăsoară în ritm alert.

      Produsele cele mai uzuale sunt de obicei amplasate în spatele magazinului astfel încât clientul să străbată o cale mai lungă, pe parcursul căruia să mai găsească și alte obiecte pe care le dorește dar uitase efectiv de existența acestora.

     Clientul își alege cu grijă marca produselor și când intră în magazine sau centre comerciale, se îndreaptă instinctiv, ca un robot, spre zona și raftul unde este constient că se află produsul dorit.

       Din acest motiv, de multe ori, magazinele se reorganizează și se schimbă locațiile produselor între ele. În acest caz, clientul se enervează și renunță la ceea ce dorește și/sau cumpără alt brand, ori începe să caute obiectul dorit străbătând magazinul în lung și-n lat, descoperind și alte produse care i se par utile.

     Asezarea produselor pe rafturi se poate realiza pe verticală sau orizontală.

     În cazul amplasărilor produselor pe verticală există dezavantajul că permite rapiditate în perceperea produselor, oferă o luminozitate mai mare și dă o senzație de ordine. Prin organizarea pe verticală, se permite unui produs să fie prezent la fiecare nivel de vânzare pentru că un client percepe produsul la nivelul ochilor și îl cumpără în general, pe cel de la nivelul mâinii sale.

      La amplasarea produselor pe orizontală apare posibilitatea de a se efectua ușor comparațiile între mărci, calitate și în funcție de prețuri.

     Un produs amplasat la vedere pe unul dintre cele mai accesibile rafturi pentru magazin poate atrage atenția unor clienți, ca și cum acesta ar spune: “Hey, sunt și eu pe aici!”

Raftul care dă plus valoare produsului!

      Probabil mulți dintre noi, considerăm că raftul unde sunt expuse produsele, au un simplu rol pentru depozitarea mărfurilor. Dar nu este chiar așa!

    Pentru ca un magazin să devină atrăgător pentru clienții săi, acesta trebuie să aibă rafturile organizate și aranjate. Clienții, de multe ori verifică produsele și apoi le asează aleatoriu pe stand și apare dezordinea care îi “obosește” pe următorii clienți care tind să abandoneze cumpărăturile.

     Un raft de expunere pentru produse  trebuie să fie ceva special, unic pentru produsul respectiv. Nu se pot ordona în același tip de rafturi produse cosmetice, alimentare sau de uz general, pentru că acestea diferă atât ca temperaturile la care se păstrează, cât și ca dimensiuni.

     Din acest motiv, fiecare produs are propria căsuța, așa cum fiecare persoană are propria locuință.

    Rafturionline.ro este un magazin online al compania Frameworks SRL, care comercializează și livrează la nivel național o gamă larga de rafturi metalice pentru spații comerciale și industriale. Scopul acestei companii este de a ajuta pe clienții săi, să-și transforme spațiile comerciale și/sau depozitele în spații organizate, având ca scop atât eficientizarea modului de lucru al angajatilor, cât și îmbunătășirea experienței clienților în alegerea produselor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree